S£OWO OD REDAKCJI
Kiedy 3 lata temu kierowali¶my do Pañstwa pierwsze wydanie naszego pisma zdawali¶my sobie sprawê, ¿e wchodzenie z nowym tytu³em prasowym bêdzie bardzo trudne, a w przypadku kwartalnika mo¿e to trwaæ przez kilka lat. Dzisiaj wiemy, ¿e Pañstwo zauwa¿yli¶cie nasz ogromny wysi³ek, chocia¿ jeszcze czasami kto¶ próbuje rozpoczynaæ z nami rozmowê, i¿ "tego nikt nie czyta", co oczywi¶cie ¶wiadczy tylko o tym rozmówcy, bo mi³o jest nam kiedy, a¿ tak du¿o osób dzieli siê z nami opiniami po przeczytaniu naszych materia³ów redakcyjnych i poezji.
Ogromnie siê cieszymy, ¿e niemal wszyscy odbiorcy kwartalnika wykazali wspania³± tolerancjê dla zamieszczanych reklam i og³oszeñ, dziêki którym nasze pismo jest rozpowszechniane bezp³atnie. W imieniu zleceniodawców reklam dziêkujemy Pañstwu za korzystanie z zamieszczanych ofert. Sztuka reklamy, któr± na ³amach naszego pisma tworzymy, jest na naszym terenie nowym rodzajem informacji i komunikacji miêdzy lud¼mi. Dla nas najwa¿niejsz± spraw± jest pe³na prezentacja potencja³u produkcyjnego i us³ugowego w naszym regionie. Dla zleceniodawców najwa¿niejsz± rzecz± jest wyró¿nienie siê poziomem us³ug, czy rodzajem produkcji, a odbiorcy informacji oprócz dostêpu do danych teleadresowych chc± przy wykorzystaniu reklamy, czy og³oszenia zetkn±æ siê z mi³± obs³ug± w danej firmie czy instytucji. Krótko mówi±c bêd±c pismem o wyd³u¿onym okresie ¿ywotno¶ci, zamieszczane u nas reklamy s± przyjazne i niekiedy tworz± wieloletni obraz firmy, a wszystkie razem stanowi± powszechn± promocjê regionu dla nas samych i naszych go¶ci. Z tych wzglêdów wszyscy razem chcemy, aby praktyczny "Nasz Przewodnik" by³ zachowywany przez wiêkszo¶æ ludzi, którzy go w uniwersalnej dystrybucji otrzymuj±, czy te¿ dostaj±, zawsze mo¿na go przecie¿ przekazaæ osobie, która chce go do czego¶ od razu czy pó¼niej wykorzystaæ, bo nie staæ nas wspólnie ze Zleceniodawcami na zwiêkszanie nak³adu, który liczy 10000 egzemplarzy, ale regionalne rozpowszechnianie powoduje to, ¿e nigdzie nasze pismo nie le¿y d³u¿ej ni¿ kilka godzin.
Przepraszam, za tych kilka zdañ wstêpu dotycz±cych reklamy, gdy¿ w istocie w tym akapicie chcia³bym siê z Pañstwem podzieliæ refleksjami na temat zamieszczanych materia³ów redakcyjnych. Jak ju¿ Pañstwo o tym wiedz±, nie opisujemy pojedynczych przyk³adów, które wprawdzie opracowane w formie rewelacji zwiêkszy³y by nam grono Czytelników, ale jednocze¶nie mog³y by nie pozwalaæ na obiektywn± ocenê szerszego najczê¶ciej zjawiska. Do wypracowania rzetelnej opinii najczê¶ciej trzeba d³u¿szego czasu i wypowiedzi szeregu osób, które to bardzo chêtnie udzielaj± nam wielu przeró¿nych informacji.
Chcemy pój¶æ dalej t± drog±. Ostatnio podnie¶li¶my najbardziej pal±cy problem-bezrobocie. Jednocze¶nie zgodnie z wcze¶niejszymi deklaracjami kibicujemy wszystkim szczeblom Samorz±dów. W zwi±zku z tym mamy co¶ do zaproponowania wobec oczekiwañ spo³ecznych dotycz±cych radnych i kandydatów na radnych, tj. ludzi chc±cych rozwi±zywaæ nasze problemy spo³eczne. Nasze pismo jest gotowe drukowaæ warto¶ciowe programy wyborcze poszczególnych kandydatów, oczywi¶cie bez ¿adnych rozliczeñ finansowych dla stron. Jednak zdajemy sobie sprawê, ¿e takie wyró¿nienie, da takim kandydatom w przysz³o¶ci mo¿liwo¶æ startu w kampaniach personalnych, które bardziej popieramy ni¿ dotychczasowe wiêkszo¶ciowe partyjne nadzia³y, których efekty w trakcie kadencji s± zdaniem wyborców ma³o widoczne. Mówimy jasno i zrozumiale, nas interesuj± skuteczne dzia³ania na rzecz rozwoju naszych Gmin i Miast, chodzi o odblokowanie inicjatywy gospodarczej wszystkich podmiotów gospodarczych. W odczuciu spo³ecznym przez wygórowanie podatków i bezduszn± biurokracjê wiêkszo¶ci urzêdów nasz teren pozbawiony jest normalnych warunków prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej. Chcemy poznaæ ludzi, którzy podzielaj± ten pogl±d i bêd± wiedzieli jak ten problem rozwi±zaæ w naszym regionie. Chcemy takich ludzi promowaæ, czekamy na ich programy.